Ikonjaink u.n.”rubljovi metódus”- szerint készülnek.

Előkészítés:
fenyő faanyagot használunk.
Az előkészített fatáblára felragasztjuk a vásznat.
Ez lesz az a “hordozóanyag”, amely biztosítja,
hogy az alapréteg jól megtapadjon a táblán.
Száradás után felkenjük a több féle alkotórészből álló “vakolatot” (alapréteg).
Az arányok, a hőmérséklet, a páratartalom stb.
határozza meg a későbbi repedések milyenségét is.

Festékfelvitel:

amikor az alapréteg teljesen megszáradt,
simára csiszoljuk és következhet a színek felvitele.
Vizes bázisú tempera és olajos porfesték
keverhetőségét sikerült megoldanunk
.
Ebben rejlik a technikánk különlegessége!
Mert ezek elegyítésével lehet
a legjellegzetesebb színharmóniát kialakítani.
A színeket folyamatosan visszük fel, úgy,
hogy száradás közben keverhetőek legyenek
és a kézi festési munkákat is el tudjuk végezni.
A sajátos technológia segítségével számtalan színárnyalat alakítható ki,
apró részletekkel.
Újabb, több napos száradást követően élénk színű,
-újszerű- képet kapunk.
A festéket speciális lakkal rögzítjük,
majd aranyozunk.(glóriák, keretek, hátterek)

Antikolás:
az egyik legváltozatosabb munkafolyamat.
Ahogy napokon keresztül- természetes úton -szárad a festék,
vele együtt alakul ki a finom repedezettség is.
(Ezért “repesztő lakkot” nem is használunk,
azzal csak imitálni lehet a repedést.)
Magát az antikolást tág határok között lehet végezni,
teljesen egyedi módszer szerint.

 

Befejező munkák:
Végül a fatáblát is konzerváljuk,viaszoljuk.
Minden ikonunk hátoldalán – hitelesítésképpen – viaszpecsét van, mely a korabeli időkben a tulajdonjogot, vagy az ikon származási helyét jelölte. Ugyanitt található az adott ikonról “certificate”,
melyen feltüntetjük a kép címét,
megközelítő keletkezési dátumát, származási-,
vagy fellelhetőségi helyét, ill. a zsűrizésre utalást.

A teljes munkafolyamat
hozzávetőlegesen 35-40 fázisból áll,
ennyiszer kell kézbe venni,
mire kialakul a kész ikon.